Cégátvilágítás
MIÉRT FORDULJON HOZZÁNK?
Mindenkinek - még a leginkább rendben levő, precíz könyvelést folytató cég vezetőjének is - kellemetlen perceket tud okozni, amikor a NAV Ellenőrzési Szakterületétől vesz kézhez egy ellenőrzésről értesítést. Mit tehetünk, hogy felkészüljünk erre a pillanatra?
Cégátvilágítási szolgáltatásunk során jogi, adózási és könyvelési szempontból áttekintjük ügyfeleink szerződéses és egyéb üzleti dokumentációját, könyvelését elsősorban annak érdekében, hogy azok egy esetleges NAV ellenőrzés során is megállják a helyüket. Ezzel kapcsolatban felmerülhetnek az alábbi kérdései.
TELJESEN LEGÁLISAN MŰKÖDIK A CÉGEM, MIÉRT JÓ EZ NEKEM?
Fontos tisztában lennünk vele, hogy az ellenőrzés (szakkifejezéssel: revízió) során mik a NAV elvárásai! Nagyon sokszor előfordult már gyakorlatunk alatt, hogy az ügyfelek arra hivatkoztak egy revizor előtt, hogy a kért dokumentációt azért nem tudják bemutatni, mert a NAV kérése nem életszerű, a való életben nem így történik az adott gazdasági esemény.
Egyrészt a Hivatal elvárásai nem feltétlen esnek egybe az életszerűséggel, ezért nem árt tisztában lennünk azzal, hogy egy esetleges revízió során az Adóhatóság mit vár tőlünk, és érdemes időben fel is készülni a megfelelő dokumentációval.
Másrészt - eddigi tapasztalatunk alapján - nagyon sok ügylet dokumentációja eleve hiányos: nemcsak az Adóhatóság szemszögéből nem megfelelő, de jogi, üzleti szempontból is.
AGGÁLYOS SZÁMLÁKAT TALÁLTAM A KÖNYVELÉSBEN, MIT TEHETEK?
Mindig van megoldás! Ilyen esetben is tudunk segíteni: megnézzük, mi az, ami a probléma forrását jelenti a számlák kapcsán. Ha javítható, javaslatot teszünk a megoldásra, segítünk a megvalósítás során is.
Ha nem orvosolható, különböző megoldásokat ajánlunk.
Ami mindkét esetben közös: az ügyfél számára optimális, legkedvezőbb eredmény.
HOGYAN ZAJLIK AZ ÁTVILÁGÍTÁS?
Nagyon fontos, hogy egy hatékony átvilágítás csakis nagyon szoros együttműködésben történhet: egyszerre szükséges a könyvelő, az ügyvezetés és az átvilágítás végző szakember közötti - bizalomra épülő - információcsere és közös munka.
Az átvilágítás során kivétel nélkül átnézzük az egyes ügyleteket, az azokhoz kapcsolódó iratokat, bizonylatokat, egyéb anyagokat, úgy, ahogy azt a NAV is tenné egy esetleges revízió során. Végül véleményezzük a teljes dokumentációt, javaslatokat teszünk a módosításokra és kiegészítésekre, hogy nyugodt szívvel álljunk az ellenőrzés elé a jövőben.
Keressen minket, ha adózási kérdése, problémája van, vagy ha szeretné tudni, mi várható egy esetleges NAV-os revízió során Önre és cégére, és nem utolsósorban szeretne felkészülten nekivágni az esetleges ellenőrzésnek.